Ahad, Februari 14, 2010

Merancang Kewangan melalui eTiQa Takaful

· Pernahkah anda membuat perancangan kewangan???
Simpan semasa belajar, melabur semasa bekerja, berjimat semasa berkeluarga, dan sedikit untuk sumbangan kebajikan. Kadang-kadang perkara yang dirancang tidak menjadi reality.

· Adakah anda terfikir untuk merancang kewangan sebagai simpanan hari tua???
Menabung dalam Tabung Haji, ASN, KWSP, dan koperasi. Ramai juga yang setelah pencen semua wang tersebut dalam tempoh tiga bulan.

· Pernahkah terlintas di fikiran anda bagaimana untuk membayar kos rawatan yang amat tinggi???
Hari ini masuk wad ada bayaran, ubat ada bayaran, pembedahan ada bayaran, malah jumpa doktor juga ada bayarannya. Bayarannya bukan sedikit. Ramai yang gagal mendapatkannya, lalu mati sebelum sempat mendapat rawatan pakar.

· Pernahkah anda terfikir ke manakah tempat sesuai untuk melabur wang anda???
ASN, ASB, Bursa, bank-bank yang menyediakan pelaburan mungkin sesuai untuk anda. Tapi anda kurang yakin dengan kehalalan produk itu, mungkin ada riba dan sebagainya.

· Adakah anda tidak terfikir untuk menabung bagi pendidikan anak-anak anda???
Hari ini kerajaan hanya menyediakan pendidikan percuma di peringkat sekolah rendah dan menengah, namun ada juga yang kena bayar. Kalau nak masuk universiti kena bayar dalam kadar yang lebih seribu. Lazimnya anak-anak kita sudah mula berhutang untuk belajar. Sudahkah anda menabung untuk mereka?

· Adakah anda tefikir untuk mendapatkan perlindungan prima di samping anda menyimpan dan melabur serta beramal jariah???
Anda dapat perlindungan dari syarikat insurans untuk masa depan. Anda mungkin akan mendapat pambasan atau keluarga mendapat pampasan jika anda meninggal dunia setelah posmotem. Tetapi bolehkah wang yang sama dimanfaatkan untuk orang lain? Wang insurans haram kalau diberikan kepada orang bermakna kita memberi sumbangan wang haram.

· Banyak lagi kemusykilan-kemusykilan yang bermain-main di fikiran anda???
Tahukah anda semua persoalan itu akan terjawab hanya dengan takaful.

Saya sebagai ejen eTiQa Takaful menawarkan diri untuk membantu anda dalam merancang kewangan anda. Hubungi saya untuk temujanji h/p: 017-8844013 atau SMS sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan